Wednesday, December 10, 2008

Flyttbekymmer

Idag skulle den stora flytten ske men den ägde rum redan igår. Vår grupp skulle till nyrenoverade våning tre i kontorslandskap. Alla förutom jag och Johan.

Johan hamnade i gamla månbasen och jag, ja idag skulle jag byta plats från ett rum på våning ett till ett annat, ca 30 meter bort, till ett team jag inte har eller kommer arbeta för/med.

Min låda hamnade iaf igår på tredje våning och där står den kvar. Jag har nämligen inte flyttat än. För det kräver flytt av en annan person och enligt hans upptagna schema vettefan när han flyttar. De på trean har inte hört något om det iaf.
Idag kom dessutom tydligen en högre chef till de nyinflyttade på våning tre och var upprörd över att alla lådor inte var uppackade och borttagna. Lådor som inte var uppackade ville han förpassa till en container.

Jag känner ungefär likadant, fast för de som planerat denna flytten, eller iaf min flytt. Hur jävla svårt ska det vara egentligen.

Om de nu inte vill att min ej uppackade låda ska stå där den gör får de väl fan flytta på personen vars plats jag ska ha så jag kan få lådan ditflyttad. Där jag sitter nu finns det inte plats för den (jag har ju fan en dörr i ryggen) och dit jag ska flytta, ja där sitter en massa folk så där finns inte plats.

Tror dagens keyword blir "inkompetens".

Flyttupdate:
Tydligen har ytterligare en part blandat sig i flytten och beslutat att personen vars plats jag ska ha inte ska flytta förrens nästa vecka. Detta blev meddelat till mig av min ansvarige här imorse. Nu ska jag försöka koordinera denna flytt med personen i fråga.

1 comment:

Pepe said...

Lattjolajbanlåda som vanligt när flyttkarusellen drar igång.
Skönt att ha lämnat det bakom sig =)