Thursday, January 22, 2009

Ett trött inlägg

Hade tänkt skriva lite intressanta saker idag. Lite jobbrelaterat, lite ölrelaterat och lite blandat men jag orkar nog inte.
Ikväll kom jag till Helsingborg ca 4 timmar efter jag lämnade TP. Med en begynnande förkylning på gång så vill man inte stå och vänta på tåg som aldrig verkar gå. Christian hade tänkt dra tidigt från jobbet men efter två och en halv timme på Lund C fick han och en kollega tag på en bil.

Till slut gick ett tåg från Lund. Det tog sig hela vägen till Gunnesbo men de visste inte när de kunde lämna perongen. Jag fick nog, klev av kl 17.45 och tog bussen till Vildanden där herr Risberg (Mats, inte Nils) mötte upp för nån öl och en pizza.

Tåget till Helsingborg rullade förbi Lund ca 19.45 där Vicky, Anders, Magnus och Adam satt, glada över att komma ifrån Malmö.

Nu är jag trött och seg i huvudet. Blir kanske en ipren och sängen om man ska orka med allt som ska göras imorgon.

Sen i lördags har man nu skrapat ihop till tre frikort från Skånetrafiken. Alltid nåt.

No comments: