Friday, July 17, 2009

IKEA tänker miljövänligt

Ja. IKEA som anser "att ett socialt och miljömässigt ansvar är en grundförutsättning för att vi ska kunna göra bra affärer" tycker att det är mer miljövänligt att låta kunderna åka ca 10 mil enkel resa till en annan IKEA-butik för att produkten de vill ha inte finns i det lokala sortimentet eller i webb-butiken. Deras policy är att inte skicka varor mellan olika butiker.

Men här är en tanke! Istället för att de skickas från en annan butik kan de skickas från centrallagret där alla andra leveranser kommer ifrån. Låt kunden (i detta fall mig) gå till mitt lokala IKEA där jag gör en varubeställning och betalar för varan. Sedan lastas den i en av de lastbilar som säkert minst en gång i veckan åker mellan Älmhult och Helsingborg varpå jag kan gå och hämta varan.

Näe. Det blir att åka till Malmö nu under semestern då. För att köpa 4st jävla Clips bildramar...

4 comments:

LillEva said...

tycker att det är roligt att du assisterades av en tobias men då det är klart tydligt en tjej på bilden :P

Splat said...

Höhö, den kommentaren får man ALDRIG när man använder samma supportprodukt på jobbet och det är en tjej vi har på bilden där man initierar support. Jefligt bra tjänst som jag varmt rekommenderar andra företag annars! Och man kan förstås byta bilder etc om man vill "klödda" som vi säger här nere.

Jag dömer IKEA till att handla en kasse(billast?) av sina egna produkter!

Martin said...

Jo, bilden på Tobias är bäst :)

Anders said...

söt version av tobias..

dock dum.... eller elak rent av.