Wednesday, July 16, 2008

En uppdatering

Fick nu ett par minuters andningspaus på TP och passar på att skriva något för en gångs skull.
Som ni kanske märker så är min Twitter-feed till höger inte som förut.
Den tidigare badgen med bilder och allt slutade funka för nån månad sen och efter flera supportmail med svaret "Ja, det är en bugg. Vi hör av oss" så bytte jag helt sonika. Får se ifall de löser den buggen nån dag.

På internetfronten är det stilla hemma. Routern och modemet vill inte kommunicera med varandra och det är med största sannolikhet routern som är elak. Vi får se ifall det blir att köpa en ny och testa den. Så som det ser ut idag så står Vickys laptop i vardagsrummet direkt inkopplad med sladd (OMG så gammalmodigt).

Har i en vecka nu haft ont i ländryggen med relaterade känningar i bl.a. ljumsken. Iom att mitt uppdrag på TP har bytt karaktär (från att sitta i en mjuk och skön stol till att stå på hårt betong-golv) så har kroppen bytt karaktär med. Har haft ont då jag suttit, stått, gått etc. vilket ledde till ett naprapatbesök igår.
Det bändes och knäcktes en del och det blev faktiskt lite bättre, så jag ska på återbesök nästa måndag för mer kroppslig misshandel.

Vi ska och kolla på en hemmabioanläggning i veckan, en Sony DAV-IS10, och den verkar riktigt schysst.

Till helgen blir det Ven för oss med Nicoletta, Anders, Hansson och Viveka. Cykling och whiskyprovning är två saker på schemat. Woohoo.

No comments: