Thursday, November 6, 2008

En hemsida?

Kanske inte, men en gästbok :)

I somras skrev jag en gästbok åt Dexe och igår uppkom behovet att fixa en till GoD.
Efter en halvtimmes kodfix (standardisera och förbättra befintlig kod) och sen en halvtimme med CSSen (varav 25 min var att svära över att IE och Firefox inte renderar saker lika) så var gästboken på plats på servern.

Efter att ha tittat på koden var jag rätt nöjd men identifierade fortfarande ett par saker som jag vill förbättra och standardisera, bl.a. det planerade admingränssnittet till det.
När jobbmängden på kvällarna har minskat känns detta som ett trevligt litet projekt att köra igång igen.

Tanken är väl att någon gång i framtiden ha en liten sak som kräver max 15 minuters konfigurering innan man har en fullt fungerande gästbok med spamskydd, administrationssystem och kanske nåt annat.

Nu hoppas jag bara att vi kan nyttja den nya gästboken och Doodle för att komma fram till nåt gällande kommande GoD-träff.

No comments: