Wednesday, November 26, 2008

Har jag hittat min framtida dator?

När jag fått in betalning för de fakturor jag har/ska skicka ut så har jag räknat ut att jag har råd med en dator. Tanken med att köpa en ny är att inte behöva jobba på något som verkar dö varje gång jag byter mellan t.ex. FileZilla och PHP Designer.

Jag var länge inne på en bärbar men gick sedan över mot en stationär. Nu är jag lite i mitten.
På Tetra Pak har jag en "bärbar" (ni som sett den/har en/ska få en vet vad jag menar med "bärbar") som är placerad i en docka.

Så ska jag ha hemma. En bärbar dator i docka. Jag kräver varken den största eller snabbaste, men tillräckligt bra för att man ska kunna jobba på den utan större bekymmer, gärna med lite extra RAM-minne och en DualCore-processor. Helst Intel med AMD går bra det med.

Nu har jag nog hittat den. En schysst HP-dator med stöd för docka, samt en passande dockstation på Komplett. se. Köper man till en extern hårddisk så känns det som att den gamla burken kan hitta ett bättre hem...

Så, förhoppningsvis har jag en ny dator i början på nästa år. Över 7 år sedan den nuvarande införskaffades.

4 comments:

Lotta said...

Jag kan egentligen ingenting om datorer, men att satsa på en HP är nog inte dumt. Jag köpte en laptop för ett år sedan. En Acer. Den är jättebra på alla sätt och vis utom med batteritiden, som verkligen är usel! Den klarar inte ens en timme med fulladdat batteri. :-( Jag tror att HP är bättre på batteritider...

Martin said...

Jag har nog bara bra erfarenheter av HP. På Tetra Pak har jag en Dell. Den är stor och tung och har halvtaskig batteritid.

Hur går jobbletandet nu förresten?

Lotta said...

Jobbletandet är i full gång, men har inte gett något konkret resultat. Jag räknar med att få bege mig neråt Lund/Malmö.

Håll tummarna för mig! :)

Victoria said...

Du är välkommen till oss i Skåne vännen min!