Monday, September 3, 2007

Rock n roll apartment

Sådär. Då var det dags.

Iom den nyblivna "fasta" anställningen så är vi numera OKade för ett lån på 800 000 kr. Vi har bett om lite spelrum iom höjda löner till 850 000 kr med en månadsavgiftsgräns på 4 500 kr.

Detta ska förhoppningvis ge oss en schysstare tvåa på Eneborg/Wilson Park inom kanske inte allt för lång tid. Dock så har livet i en liten etta inte direkt givit oss möjligheten att inreda eller något.

Förra veckan beställde vi böcker. Vicky beställde "Art of modern rock" och jag beställde "Punk love". Min bok handlar om hur punk/hardcore rörelsen i Washington DC tog fart i början på 80-talet och innehåller tidigare opublicerade foton på de band som blev stora, såsom Minor Threat, innan de blev stora och bara var osnutna kids. Iom mina tidigare affilieringar med punk och HC i mina tidiga tonår var denna bok ett måste.

Den bok Vicky köpte sporrade köplusten och gav oss idéen till det som kommer bli något av det genomgående temat i kommande lägenheten: Rock. Bocken innehåller konsertposters och dyl. och är skithäftig. Häng med!Först och främst är den skitstor och har 500 sidor med innehåll!

Här finns posters med bl.a. Nine Inch Nails och Queens of The Stone Age, allt sorterat efter trycktyp och grafisk stil.
Även andra av mina favvisband, som High On Fire, finns med.
Nåväl. Detta fick iaf igång sugen och tankarna hos både mig och Vicky. Vi surfade runt på de i boken medverkande grafikernas hemsidor och hittade saker som fanns i boken, från rätt dyra till riktigt dyra priser. T.ex. en Nine Inch Nails poster av Frank Kozik i silk screen från 1994 i singerad, numerad upplaga på 300st kostade 650$

Efter lite velande så hittade vi en snubbe på eBay som sålde nya konsertposters. Vi köpte två. Dessa:
Detta var nog bara början. Iom att vi faktiskt får tag på en lägenhet kommer flera coola posters dyka upp i bostaden. Vår lägenhet kommer att äga din :)

No comments: