Saturday, December 1, 2007

Morgonblogg har gran utanför fönstret.

Mindre känt ordspråk får inleda denna lilla skrift.

Den här helgen har hittills de flesta tecken på att den kan bli riktigt trevlig. Igår hade vi besök här i Helsingborg av min gamle klasskamrat från gymnasiet Fredrik. Han är även han numera ingenjör/konsult och jobbar på Enea samt bor i Malmö. Mycket trevligt.

Idag har vi kört igång med en rivstart, eller, tvättande iaf. Därefter ska jag ta mig ner till den lokala fiskbutiken (där vi igår köpte färska räkor) och inhandla strömming! Banne mig vilken god lunch det ska bli.

Kl 16 har vi möte med de Gamla och Dryga , GoD, vilket alltid är en rolig tillställning. Får kanske plocka på mig ett gäng visitkort, brukar bli lite sådant bytande på tillställningar för fd. studenter. Under mötets gång hör till att man dricker lite öl, helst Nils Oscar GoD Lager. Det hade jag planerat göra iaf.

På söndagen är det första advent, vi ska se om vi kan försöka baka lussekatter eller dyl. Det hade inte heller suttit fel med ett besök på Möllebacken, om vädret tillåter. Vi har ju iaf glögg hemma :)

No comments: