Sunday, October 28, 2007

B-L-O-S-S-A

Glöggen heter Blossa!

Nu är det dags för en av mina favorithändelser bland de årligt återkommande dryckesnyheterna (näst efter påsken då Påskölen dyker upp på bolaget), nämligen då Blossa lanserar sin årgångsglögg! Jag har varit ett stort fan av detta sedan ett par år tillbaka då jag 2004 testade deras 04 - Vinteräpple.

I år har de slagit på stort och har gjort ett litet paket med småflaskor med glöggar från 03-07 som endast finns beställningssortimentet från 1/11.Jag kommer snarast att beställa 2 stycken förpackningar.
Nu till årets nyhet - Kanel & Havtorn.
2005 gjorde jag och Vicky det halvdåliga valet att bara köpa en flaska, då den var riktigt god och sen var allt slut. Förra året köpte vi 5 flaskor av 06an, trots att jag var lite skeptisk till just lingon, men även denna var en riktigt god en.

I år blir det nog fem flaskor igen, en till päronen (som brukar missa årgångsglöggen annars) och 4 st att ha hemma för trevliga glöggkvällar med sina bekanta.
Den 16:e släpps den, och då ska det inhandlas :) Denna gång har jag dock chansen att testa den innan då 5-packet kommer lite tidigare (och innehåller 07an)

Nu blir det våfflor på Möllebacken!

1 comment:

Pierre said...

Upptäckte att jag hade en flaska 06 hemma. Även en flaska från förra årets whiskyglögg. Trevligt med lite lagrat.