Sunday, January 6, 2008

Tastystuff.se ändras

Idag beslutade jag mig för att "ta ner" det som är min webbplats. Inte fysiskt då, domänen kommer att fortsätta vara min och det kommer finnas saker där. Dock anser jag att sidan (www.tastystuff.se) inte längre har den betydelse nu som den hade vid skapandetillfället. Då (under 2006) så skapades sidan så jag hade någonstans att ha min "portfölj", för att visa upp mig och vad jag gjort för presumtiva uppdragsgivare och arbetsgivare när det kom till grafik, design, webb etc.

Idag känner jag inte att det riktigt behövs på samma sätt då jag faktiskt har ett jobb sedan 9 månader tillbaka. Utveckling av sidan har dessutom legat rätt stilla och all kreativitet som handlar om kodning har förpassats till HAXOR-sidan, min lilla lekstuga, som har en del jobb kvar "bakom kulisserna". Slutmålet är att kanske kunna porta en nedskalad version av den till DG som någon "betaltjänst" eller liknande för klaner som med ett fåtal klick har en egen klanhemsida anpassad för deras grundläggande behov. Detta innebär mycket databasbaserade variabler och en stor dos automatik från systemet med minimal (läs ingen) inblandning av externa personer förutom vid eventuella problem. Påminner mig om att jag ska försöka se över ASP nån dag i framtiden.

Dock kommer jag säkerligen vid flera tillfällen i framtiden göra webbjobb åt "externa" kunder (senast var nu i November) så någon form av portfolio kommer nog att göras iordning, men dem kommer nog inte vara för allmänheten då.

Sen sparar man ju bandbredd :)

No comments: