Monday, April 21, 2008

En vinnande helg.

Återigen måndag. Here's the weekend in review!
Fredag:
Vi testade på att steka tonfisk vilket var helt suveränt. Det var dessutom hockey på TV. Mitt kära HV71 spelade SM-final mot Linköping och efter full tid stod det 2-2. Linköping fick ett bortdömt mål i andra perioden vilket jag tyckte var surt, god sportsman som jag är, men situationen gav HV en 5 + match utvisning och Linköping stänkte in ett mål med 2 sekunder kvar av 2a perioden.
Olidligt spännande och då vi skulle träffa vänner på Bishops (det blev sen telegrafen) satt jag fullt påklädd i soffan till det var full tid. Väl på Telegrafen kom vi precis i tid för att se HV71 göra det avgörande målet i sudden. Hooray! Kvällen avslutades med en whisky hos Pettsson.

Lördag:
Seg start men vädret ledde till årets första grill med Anders och Nicoletta på Nicolettas kollonilott "Blåkulla" uppe på Olympia. Vi begav oss sedan till Dunkers Kulturhus för att se på årets Helsingborgsspex (där jag deltog som musiker 2001-2004). Föreställningen var Röde Orm eller Fara(o) färde och var det hittills mest välproducerade spexet i Helsingborg. Det var mycket humor men desto mer värme då luftsystemet verkade vara ur spel. Kul att vår gamla tunna var med i år igen.

Söndag:
Stor latardag. Patrik kom över för att vi skulle se över hotellbokning för vår tysklandsresa och vi mailade ett hotell om vad de ansåg vara "sen avbokning". Vi måste eventuellt avboka ett av tre rum då två deltagare presenterar exjobb runt den tiden nämligen. Däefter gick Vicky och tog en fika med Eva varpå jag fortsatte att spela Zelda - Ocarina Of Time på mitt Wii Virtual Console.
På kvällen fick jag samtal av modern som upplyste om att det hade blivit ett nytt SM-Guld för fadern! Denna gång coachade han Dolphins Rullstolslag till ett sensationellt guld mot Nacka, det förra som coach var med Hageby Basket 1980 mot Alvik hemma i Himmelstadlundshallen. Iom detta har Norrköping nu SM-guld i alla högre basketligor i Sverige.
Kvällen avslutades med en rask promenad på dryga halvtimmen innan Bourne Identity började.

Nu är det 3 dagar kvar till Barcelona. Woo.

4 comments:

noirs said...

Tonfisk är alltid gott!
Var nyligen i barca, hade väldigt trevligt!
Häng inte vid Raval på natten, fuffens händer där.

LillEva said...

Jonas är också och härvar i Zelda nu :P

LillEva said...

varför har du en svullen näsa?

Martin said...

@lilleva: Elak roterande grind på Tetra Pak som stannade halvvägs :/