Friday, October 17, 2008

Veckans totala överraskning

Ett gäng skottar...


Som toalettlektyr har jag Close-Up Magazine, världens bästa hårdrockstidning. Detta nummer hade de beslutat sig för att ge metalskallarna mer än bara metal. De hade en artikel om Mogwai.
Med citat om deras musik som "får ej folk att kasta djur från höghus" väckte det ju självklart ett intresse. Vilken kontrast det måste vara mot min befintliga musik som får folk att kasta djur från höghus.

Ett besök på internet senare så finns deras senaste skiva på min dator (den finns faktiskt i helhet på deras Myspace med) och en genomlyssning senare är jag rätt golvad. Så jävla bra.
Det är inte bara Red Sparowes som gör riktigt bra instrumental post-rock. Jag skulle nog tom dra mig så långt att jag säger att Mogwai är bättre.

Så nu blir det nog att ta sig till Mejeriet den 3/11. För då spelar de.

No comments: