Tuesday, February 12, 2008

En ny styrelsepost

Efter ett par års uppehåll av officiella engagemang i styrelser och organisationer och dyl så var det då dags igen. Jag blev ikväll invald som ledamot i bostadsrättsföreningens styrelse. Det verkar vara en intressant blandning av människor i den, både yrkes- och åldersmässigt.
Jag är den yngsta medlemmen i styrelsen med minst erfarenhet av bostadsrättsföreningar men turligt nog har jag ju en del erfarenhet av just styrelser och styrelsearbete bakom mig.

Nytt för denna gång är att man faktiskt var arvoderad. Det var inte något jag hade reflekterat över och summan är symbolisk, men ändå. Lite intressant är att jag dessutom hamnar i bolagsregistret.

Nästa styrelsemöte är i början av april så då ska det bli intressant att se hur det arbetas och ifall man kan bidra med lite "nya, fräscha idéer" som styrelsen har förhoppningar om att jag kan komma med. Har redan lite tankar på hur man skall få upp antalet medlemmar på årsstämmor och dyl. Ska bli ett intressant och förhoppningsvis givande år med denna styrelse.

För att spinna vidare lite på det här med bostaden. Idag fick jag samtal från Visuell Partner ang. den delen som saknades till väggen. Den skars ut idag och dyker väl upp denna eller nästa vecka! Woohoo!

No comments: