Monday, August 27, 2007

Både gott och ont - sup inte så mycket barnen

Så var det måndag igen. Var ett tag sedan sist man bloggade och nu kommer en lätt fragmenterad berättelse om vad som hänt i helgen. Lätt fragmenterad pga att jag nog inte kommer ihåg typ halva lördagen.

I fredags kom vi tillbaka från Ronneby, trötta och aningens sega. Plötsligt ringer telefonen. Det var chefen. Han hade tre saker att säga. Han gick ut hårt med att ställa frågan om jag och Victoria var intresserade att fortsätta som anställda på Create Information och gå från att vara provanställda till tillsvidareanställda. Där blev det ett ja till svar! De övriga frågorna hade med ev. framtida uppdrag att göra. Vi kommer förhoppningsvis från Ronneby snart.

Vi firade genom att dricka lite champagne, grilla med nollorna och sedan plugga Integraler och Primitiva funktioner till tentan dagen efter. Kl 9 på lördagen var det dags. Tenta.

Hur det gick vettefan, kanske, kanske inte. Trevligt värre var att Stefan, Kim, Henke och Fanny klarade sin Analys. Woohoo! Därefter blev det en snabb brunch på Max innan vi åkte till Landskrona för att möte upp med INGs bussresa.

Vi var glada, dryga och resan tog oss till Lund. Där träffade jag en gammal bekant, som "försökte" köra över mig, Linus Jeppson, den busen. Även Pierre, vår nollegeneral påträffades vilket var meget trevligt. Sedan började sittningen. Där någonstans börjar det bli lite dimmigt.

Det konsumerades tydligen gräsliga mängder alkohol och det fanns mycket lite föda. Någon gång hamnade vi på Edekvata. Där träffad vi John och sen kommer jag bara ihåg att jag spydde, kanske två gånger, eventuellt i en papperskorg. Jag har inte vomerat på nästan 3 år. Detta gjorde mig mycket förbannad på mig själv och om jag känner mig själv rätt så brukar det oftast gå ut över andra. Skulle inte förvåna mig ifall jag svurit och levt fan. Nästa sak som jag kommer ihåg är att jag och Vicky står vid en busshållplats som jag inte har en aning om var den låg men på något sätt har jag lyckats få en taxi på plats som tog oss till Centralen för att ta tåget hem. Om jag inte har helt fel svor jag även på personen på 118118 som jag uppfattade som taxibeställningsmottagaren. Vad trevlig man är då man är förbannad och full.

Någon tidsuppfattning finns nog inte, men det senaste stycket ägde säkert rum under kanske 3-4 timmar. Har ärligt talat ingen aning. Sånt är ju lite surt.

Söndagen spenderades bakis i lägenheten innan man åkte till Blekinge igen. Jag är för gammal för sånt här nu.

No comments: