Sunday, August 19, 2007

Deathgame

Insåg härom dagen att jag nog inte nämnt Deathgame speciellt mycket här. Det har nämnts lite men något direkt inlägg om det har inte kommit. Förrens nu.

Det är snart exakt två år sedan jag registrerade mig som deltagare i Deathgame. Ca 2 månader senare påbörjades den första omgången jag var med i och sen dess har jag deltagit i varje omgång.

Vad Deathgame är behöver jag nog inte precisera, då jag antar att majoriteten av denna blogs läsare på ett eller annat sätt har något med DG att göra. Vissa mer, vissa mindre.

Nåväl, jag och min granne och kursare Stefan (som redan då deltagit ett par omgångar) anmälde oss till Decemberomgången 2005 och var helt plötsligt enda deltagarna i Helsingborg. Vi hade redan innan sagt att vi inte skulle döda varandra då det hela hade blivit tråkigt då. Men nu fanns inga att döda i närheten. Vi beslöt oss för att göra "Mjältbrandsbrev" och "klanen" H.A.X.O.R. - Helsingborg Anthrax Organization var född. Jag kom på andraplats under omgången och har sedan dess vunnit, tagit rekord för flest kills under en omgång, varit först med 1:a, 2:a och 3:e plats med mera. Kort sagt, det har gått rätt bra. För klanen har det gått ännu bättre och det vettefan ifall någon annan klan kan slå det vi har lyckats med.

Vad har då Deathgame betytt för mig som person? Förutom att jag lärt mig hur man kommer i en våtdräkt på 25 sekunder, precisionskastar ett äpple på 25 meter och hur mycket jag hatar att göra glitterbrev? Det sociala. Inte bara för mig, utan även för mina klanmedlemmar

Jag har lärt känna massa nytt folk som många är intressanta på sina sätt. Vissa ger sig t.o.m. på det lite mer romantiska, t.ex. Stefan har hittills skaffat 2 flickvänner genom Deathgame.
Min umgängeskrets har i dagsläget expanderat pga att jag slår folk med purjolökar och jag umgås med dessa människor även utanför DGs omgångar, och då inte bara mina klankamrater utan även mina "fiender".

Det är något som faktiskt är trevligare än bara att plocka hem pokaler. För övrigt ska vi se om vi kan vinna igen :)

No comments: