Monday, October 22, 2007

En sak mindre på min att-göra-lista!

Nu är jag rätt nöjd med mig själv.

Länge har "mob. site" stått på min mobiltelefons att-göra-lista. Vad det refererat till är att göra en nerskalad mobilversion av H.A.X.O.R.-sidan, min egen lilla webbutvecklingslekstuga. Dvs. om man surfar in med sin mobiltelefon på sidan så ska man direkt skickas vidare till den mobila versionen.

Idag, efter 3 dagars kvällsarbete med design, användbarhetsförbättringar och kodning så var det klart. Tre sidor anpassade till ett mobilt liv: En startsida med de tre senaste nyheterna, senaste "kill" samt omgångsstatistik. En nyhetsvisningssida med kommentarer och möjlighet att skriva kommentar (plus en extrasida ifall kommentaren saknar obligatoriska fält). En sida där senaste "mordet" visas.

That's it. Saker som funnits på huvudsidan länge, men nu i ett litet, mobilt format. Idéen med att göra en mobil sidan kom från förra uppdraget på UIQ där jag upptäckte mobilt internet på riktigt. Nåväl, från och med imorgon är sidan endast åtkomlig från mobiltelefoner, men i ca dygnet till kan den beskådas här.

Nu kan vi bara hoppas att DG-sidan blir mobil med. "mob. site" står ej längre på min att-göra-lista.

No comments: