Wednesday, October 3, 2007

Förkylt inlägg

Sådär, det var ju ett tag sen det skrevs sist och mycket har ju hänt.

I fredags kom vi hem från Ronneby. Otroligt skönt, men ändå en stor omställning. Våra numera fasta rutiner för vardagarna var tvugna att arbetas om och sånt kräver att man sätter sig ner och planerar lite.

Vi kan ju säga att det inte gått helt bra med detta denna veckan, än så länge. Vi har fortfarande inte tagit tag i tvätt och dyl, så våra stora resväskor ligger och tar upp 1/4 av allt vårt golvutrymme, men vi jobbar på det.

Nåväl, i måndags var det första dagen för mig på Tetra Pak (tillika min 27-årsdag) och 07.50 inställde jag mig i vakten. Detta innebar att man gick upp kl 05.45 och tog tåget 06.45. Ruskigt tidigt. Det var dags för det obligatoriska drogtestet vilket jag klarade galant, dock hade en annan av de nya problem med urinering och det tog ca 90 minuter extra pga detta.

Sedan dess har det varit introduktioner, möten, utkvittering av skyddsskor, säkerhetsförevisning och idag... idag fick jag ett bord. Och sen kom en temporär dator, med en 24" Widescreen-skärm. Nu hoppas jag bara på en annan stol och att Microsoft SMS ska pytsa ut all min nödvändiga programvara: Adobe Illustrator, PTC Pro/Engineer, Adobe Framemaker och Adobe Photoshop.

Sedan i måndags kväll är jag dessutom förkyld. Echinagard och Ipren är delar av min dagliga diet och jag hoppas skiten går över snarast. Jäkligt svårt att koncentrera sig och ta del av all info som kommer.

Nu är klockan sent och det bli sova. Tåget går 07.10 imorgon för ytterligare en dag i Lund.

1 comment:

Lotta said...

Grattis på födelsedagen i efterskott och lycka till med nya jobbet och krya på dig!