Tuesday, October 9, 2007

Mobil kommunikation från mobilföretag

"We are currently experiencing problems with our firewall..."

Ja så började SMSet som jag fick strax efter lunch. Vad i helvete tänkte jag, vem är detta ifrån?
Efter 20 minuter fick jag ett till SMS, denna gång från min fd. Create kollega Daniel.
"Får du med massa skumma sms från uiq om brandväggar, som inte funkar?"

Aha! Där trillade poletten ner. Tydligen ligger jag kvar på UIQs telefonlista och vid problem så skickas tydligen ett gäng SMS ut till anställda och konsulter. Att jag fick det kanske beror på att jag bara varit borta i ca 1½ vecka därifrån, men då kommer frågan:
Hur många fd. konsulter fick detta SMS?

Än så länge känner jag till 3 fd. konsulter iaf :)

UPDATE:
Nu kl 22.03 fick jag SMS om att mail, VPN och dyl funkar för UIQ. Grattis!

1 comment:

Lotta said...

Ha ha! Så ni fick också sms:et! :-) Kan säga att det var rätt kul att sitta där på 4:an och höra "blipp blipp", "pip pip", "beep beep", "blippetiblipp", "surr surr" osv från ca 60 mobiler. :-)