Sunday, October 21, 2007

En söndag när det är kallt ute.

Då sitter man hemma, eller gör som jag och Vicky ska göra om ett tag. Möbeljakt på Väla.
Eftersom jag har skjutit på detta bloggande i över veckan har jag nu fått tummen ur och faktiskt satt mig ner och påbörjat något iaf.

Nåväl. Vi drar tillbaka klockan lite mer än en vecka och rivstartar på fredagen.
Det var whiskyprovning på Villan och vi var ett mindre gäng på 8 pers som hade samlats för att smaka och prata. Mycket trevligt och både bra och mindre bra whisky fanns att testa...

Förra helgens stora aktivitet var upplagd för fiasko med resulterade i succé, trots bussresa från Norrköping till Helsingborg på ca 6 timmar. Förra söndagen fyllde nämligen en god vän till familjen (tillika en av mina fd. chefer) Hasse 50 år. Temat var "Sun tripp med Hasse" med en kryptisk underrubrik om Gert Fredriksson. Och det var ungefär all information man fick, det var det plus att Hawaiiskjortor eller dyl. var att föredra samt att man skulle klara en övernattning. Flertalet diskussioner med föräldrarna om teorier kring var festen skulle vara resulterade i tre alternativ:
1. Nånstans runt nyköping.
2. Kanotklubben i Lindö
3. Roddklubben i city.

Efter ett inlånande av skumma skjortor från Hansson så begav vi oss på tåget till Norrköping. Efter en dags strosande i staden och socialt umgänge med gamla kompisar så var det dags att bege sig mot Kungsängen, Norrköpings flygplats. Där blev det fördrink (sangria i stora pappamuggar) och tapas för att sedan sätta sig på en buss. Där satt vi i ca 30 minuter pga "bussfel". Sen kom bussen igång och vi åkte runt i Norrköping.

När vi var påväg ut mot E4 norrut blev vi meddelade att vi behövde åka tillbaka till flygplatsen för att hämta upp ett par eftersläntare. "Skönt" tänkte jag då jag insåg att festen skulle vara i stan. Och rätt hade jag, efter ett par minuter stannade vi utanför roddklubben (alt. 3). Där blev det underhållning samt mat och dryck och det blev en mycket lyckad fest. Dagen efter blev det som sagt bussresa genom hela landet. Tåg är bättre att resa med, men utsikten från bussen kan vara svår att slå från tåget.

Under den gågna veckan har inte så mycket hänt. Det stora var dock att Vicky fått nytt uppdrag. Den 29e börjar hon som Error Coordinator på SEMC, dvs. Sony Ericsson i Lund. Horray.

Denna helg har inte varit lika "avancerad" i sin utformning men likväl ruskigt trevlig.
I fredags var vi hos Pierre och Malin för middag med vin och sedan lite Wii och igår tog vi nästan ölnörderiet till nya höjder.

Jag och flera av mina vänner är medlemmar på Öltorget. Jag har (som på många andra ställen) lyckats hamna i en position där jag aktivt hjälper till med sidans/gruppens/whatevers/ fortlevnad. Så även här. Som jag skrev om härom veckan, så bad jag Henke fota lite öl till kommande designen och igår var det dags.

Henrik hade förberett med att stryka en vit duk till perfektion för att hänga den äver en stol där vi placerade de glas vi försiktigt och noga hällt upp öl i för fotografering. Självklart drack vi av den men vi kom fram till att så här ölnördiga ska vi inte vara mer.
Nu väntar jag med spänning på bilderna för att se vad jag kan göra med dem.

No comments: