Sunday, October 21, 2007

Sidor jag borde besöka oftare

Ibland sitter jag och slösurfar och går igenom gamla favoriter och kommer att tänka på samma sak om och om igen: Varför besöker jag inte dessa sidor oftare?
Därför kommer här ett par ställen som jag känt till i åratal (och förr var nästintill daglig besökare till) och som du säkerligen inte har så mycket kännedom om.

Cuban Council / K10K - www.cubancouncil.com - www.k10k.net
Cuban Council är företaget bakom designportalen Kaliber10000. De har gjort webblösningar, grafiska profiler och annat åt många stora företag under åren. K10k var en av mina absoluta favvis-ställen på webben runt 2000.

The Iconfactory - www.iconfactory.com
Företaget som gjort ikoner och ikonkoncept till bl.a. Windows XP och Windows Vista. Här finns alltid något nytt roligt att titta på. Deras årliga iconografitävlingar är defenitivt något att se fram emot. Att de sedan ligger bakom program som IconBuilder och Twitteriffic är bara plus i kanten.

Pixelsurgeon - www.pixelsurgeon.com
En designportal som uppdateras ofta med intervjuer och recensioner samt tillräckligt med intressanta länkar att hålla en sysselsatt länge.

Design is Kinky - www.designiskinky.com
Ytterligare en designportal med en grov "länkblogg".

Åkestam-Holst - fabriken.akestamholst.se
Nog landets häftigaste reklambyrå. Har under nåt år nu försökt följa deras blogg om reklam, marknadsföring och deras ibland grymt imponerande kampanjer.

Näe, nu orkar jag inte dra fram fler länkar för då kommer jag forsätta titta på dem resten av kvällen, men fler godbitar kanske kommer vid ett senare tillfälle.

No comments: