Sunday, October 7, 2007

Helgaktiviteter

Snart är ännu en helg till ända vilket både har sina för- och nackdelar. På den positiva sidan är det att det är ännu närmare vår flytt. Skåpbil är bokad till den 3/11 och bekanta är redan "kontrakterade" som flytthjälp mot öl och pizza. I fredags var även en annan flyttrelaterad aktivitet: Utflyttningsfest på "Kollektivet".

"Kollektivet" är som de flesta i min omgivning vet den lägenhet som fram tills nu ägts av div. teknologer sedan 2001 och som jag flyttade in i under våren 2003 då Jocke och Erik köpte den av Swenson och Jens. Där bodde jag fysiskt i lite mer än ett år innan jag under hösten 2004 flyttade in hos Vicky. Dock har jag ju, fram tills nu, fortfarande varit skriven på adressen pga bostadstekniska skäl. Nu är iaf. lägenheten såld och de nya flyttar in där om en vecka. En epok inom teknolog-Helsingborg har gått i graven. På festen var det bildspel där massa foton från fester, ommålningar och dylikt visades vilket påvisade många av de roliga stunder vi haft där.

Igår var vi ett gäng hos Patrik och drack lite rolig, och mindre rolig, öl samt diskuterade saker som tekniska innovationer i vardagliga sammanhang och dylikt, vilket alltid är trevligt. Jag pitchade idén till Henke att han kanske kunde ta bilder till redesignen av Öltorget (vilken jag ligger ca 6 månader bak med i tiden, jag vet...). Jag måste verkligen ta tag i det och göra klart min "komponentanalys" över sidan. Jag har lite nya idéer i huvet som jag bollar runt med ang. designen så vi får se hur likt det blir min predesign jag gjorde förra hösten.

Idag var det en vacker höstdag i Helsingborg och i enlighet med våra nya traditioner så gick vi till Möllebackens Våffelbruk för att intaga lunch bestående av Pytt i panna med stekt ägg och rödbetor. Smaskens och mycket trevligt. Sedan promenrade vi lite och gick till Kärnan för att på vägen hem avsluta med en snabb visit på kyrkogården för att visa Bandidosgravarna för Viking som anslöt gruppen då vi ätit.

Möllan
UtsiktenSällskapet

Maten

Nu är jag sugen på att vara lite kreativ, frågan är i vilket sammanhang. Så antigen plockas gitarren fram eller så startar jag Paint Shop Pro eller kanske tom PHP Designer 2007. Vi får se.

1 comment:

Lotta said...

Det låter som att du har haft en riktigt härlig helg! :-)