Monday, May 21, 2007

Förbannade Blekinge. Förbannade ryssar.

Igår åkte jag till Blekinge, iom att det är söndag. Enligt plan skulle jag vara framme kl 22.15 i Ronneby. Ett tag såg det ut som om jag skulle ta mig till Ronneby väl i tid till 22.08-bussen till Kallinge, kvällens sista. Jo, det är lite så med trafiken i Blekinge. De är inte så bra på att matcha tider. Bussen från Kristianstad kommer fram 7 minuter efter sista bussen lokalt går någonstans. Visst är det bra timeat. Istället för att vänta 10 min och ta med de 5-10 som ska med bussen så åker den iväg med 2-3 passagerare. Smart.

Jag trodde som sagt att vi var på god väg att hinna, men i Karlshamn vill chaffisen röka lite och vi åker därifrån 2 senare än planerat och woah, se på fan. Vi anländer 22.09 i Ronneby. 6 minuter tidigt men ändå en minut försent. Att det sedan tar 25 min innan en taxi kommer gör väl det hela inte bättre.

Idag skulle Vicky åka hit efter sin tenta, dock var tåget sent till Lund så det var osäkert ifall det skulle hinna köra ifatt tiden så att det kom i tid till Tågbussarna. Här kommer det bästa. Tågbussarna svarade att de inte visste ifall de kunde vänta in. Nej, nej, för guds skull. Vänta inte in tåget med de som ska åka vidare med bussarna. Då hade ni ju fått resenärer och fått in biljettpengar och det hade ju inte gått för sig. Turligt nog väntade de in.

För övrigt så anländer bussen från Ronneby till Kristianstad en minut efter tåget till Helsingborg går från Kristianstad. Smart Blekinge. Massa poäng till er.

För övrigt är jag sur på ryssar idag. De har petat i mitt arbetsmaterial och gjort allt en massa sämre. Nu måste jag spendera ett par timmar imorgon med att korrigera skiten. Dumma ryssar.

6 comments:

Unknown said...

ну как тебе не стыдно, брателла, межнациональную рознь разжигать?

Martin said...

Näe. Eller nåt.

Mattias Johansson said...

Ryssar är grå och luktar pirog.

Unknown said...

det handlar om hets mot folkgrupp, kjæresten min, ajsa-bajsa, en sån vuxen grabb de är!

mattias johansson: är du gerontofil eller har ålderfobi?
nyfiken

Martin said...

Hets mot folkgrupp, höhö, nej nej, det är att jag vet exakt vilka specifika ryssar jag klagar på men min tystnadsplikt för mitt uppdrag gör att jag absolut inte kan nämna några namn. Jag har flertalet trevliga ryska vänner men de gör inte felaktiga saker med mitt arbetsmaterial som jag måste spendera flertalet timmar att korrigera i efterhand.

Unknown said...

höhö, det var på skoj, har trevliga svenska vänner oxå.