Saturday, May 12, 2007

Öljakt och hål i kroppen. Part Deux.

Då fortsätter vi. Öljakten är över med blandade resultat.
Bra: All öl. Mat på MAX.
Inte bra: Jag glömde min keps på MAX.

Följande öl inhandlades:

Anchor Brewing C:o Liberty Ale
Einbecker Mai-Ur-BockSlottskällans Belgo DubbelNils Oscar PilsNils Oscar Kalaspåsköl
Jämtlands Påsköl

Sådär. Det var en brokig men god skara av ölnördigheter. En öl som jag indirekt köpt är Indianvikens Pale Ale från Nynäshamns Ångbryggeri. jag fick köpa tre falskor av min gode vän Patrik igår och sitter och smuttar på en just nu. Den ser ut såhär som på bilden här bredvid.
Det ser vär härligt ut.

Nu åter till den andra delen igen. Hål i kroppen.

Vad händer när det plockas bort något inre organ från ens kropp. Vad blir det av det hålrum som måste skapas? Finns det någon som flyttar om andra organ och drar lite i dem för att fylla ut? Om man tar bort en lunga, ett rätt stort organ, då måste det bli ett attans stort hålrum under revbenen. Även om Stefans teori om att det flyttade in Mexikaner är faschinerande och exotisk är den kanske inte så trolig. Snälla, någon kunnig (eller Mattias) kanske kan svaret.