Monday, May 7, 2007

Näe.

Mmm, precis. Näe.

Eftersom dagens coola och hippa ungdomar har bloggar hit och Flickr dit och det ena med det tredje känns det som ett lagom bra påfund att själv kanske syssla med nåt sånt. Ett steg i taget i alla fall. Detta är min blogg.

Eller, tja, min nya blogg kanske jag skall påvisa. Jag hade nog min första blogg innan du ens visste vad en var. Tror det var så sent som hösten 2002 eller 2003 som min första blogg såg dagens ljus.
Modblog var platsen och var ett av de första i sitt slag med möjlighet för användaren att redan då styra och ställa lite som den ville med grafik, layout och senare även XML. Riktigt häftigt.

Sen nån gång under 2006 sket det sig om jag inte har fel. Hårdvaruproblem, ökade kostnader och minskade intäkter gjorde att först Mike "iMike" Pacific hoppade av och senare förde David Gorman skeppet i hamn. Då hade jag inte gjort ett ordentligt inlägg på över ett år. Good times, good times.

Vad kommer finnas här i framtiden? Jo, antagligen en massa klagande och dylikt, jag är ju trots allt rätt bra på sådant. Även lite reflektioner och skit från arbetslivet och sånt antar jag. Vi får väl se antar jag. Lite bilder kommer dyka upp med.

Namnet på bloggen? Det som vet vet, de andra får ge sig till tåls.

No comments: