Tuesday, May 8, 2007

Ronneby - Part 1

Eftersom denne konsults nuvarande uppdrag är i RonnebyUIQ kommer det självklart att skrivas om detta fenomen. Jag hade planerat att dra igång starkt och gå från Ronneby till Nazister till Ikonografi och layout till white trash och det svenska språket. Men det kan komma lite senare. n viss illstrativ bild behövs till det hela, men den som väntar på nåt gott... får äta digitala kakor istället.

Ronneby är en liten stad. Så liten att den förort som jag nu sitter i, Kallinge, är nästintill lika stor som Ronneby själv. Dessutom har det ett Konsum, ett militär-regement och en flygplats med dagliga avgångar till den kungliga hufvudstaden. Sen finns ett "ghetto" på ungefär 11 + 8 hus, där det är lugnt och stilla och det inte finns skräp och hundbajs överallt.

I Ronneby finns det inte så mycket att göra för de som jobbar 8-9 timmar om dagen. Man åker tillbaka till sin lilla lägenhet lagar mat och sen är allt stängt. Förutom Statoil-macken och kanske kiosken vid den begagnade-bil-affären.

Uppenbarligen finns det inte alls mycket att göra här även för kidzen. De verkar roa sig med att klättra på diverse trafikskylt-tllbehör. Se bara på bilden här ovan. Så roar man sig. jag borde tagit kort på hans förvånade homiez som stod bredvid och gapade åt att jag faktiskt tog en bild när jag åkte förbi i Buss 204 mot Kallinge. Jag tror de blev upprörda att jag inte tog kort på dem eftersom de slog till bussen. De insåg säkert att deras polare skulle bli internet-kändis då den dryge konsulten fotade honom. "Wow, jag vill också vara den klättrande snubben med röd tröja och gula skor."

Näe.

Mer om saker man inte har tid eller ork att göra i Ronneby efer jobbet, och kanske lite om de där "Nazisterna jaah."

No comments: