Wednesday, May 23, 2007

"Ska vi ta en bild i emo-pose?"


Mjo, så var frasen som yttrades av två av ca 30 emos som hade samlats utanför The Tivoli förra helgen. Härligt att de små liven är självmedvetna. Men det var inte det jag hade tänkt att skriva om idag, men det var väl en härlig start.

För ovanlighetens skull (ja just det) täntke jag skriva lite om jobbet. Jag ska inte klaga eller hylla eller nåt, bara yttra lite funderingar. Första funderingen: Tycker vårt Malmökontor att vi anställda är lata och tjocka som bara sitter på röven framför datorer hela dagarna? Nja, kanske inte de första två men den sista stämmer väl rätt bra in i arbetsbeskrivningen ändå :) . Tydligen får vi förutom vårt lilla hälsokonto årskort på Key Gym i närheten av vårt lundakontor. Väldigt trevligt, men hamnar man inte i Lund på tjänst så har man nog inte möjlighet att utnyttja det. För att fira köpte jag en påse chips.

På tal om tjänst och dylikt. Vår kursare Amanda håller på att bli en i gänget på Create Information och henns Create CV har skickats till Saab i Linköping. Uppenbarligen vill Saab ha 3-5 av oss från vårt kontor till något som jag inte än vet om än, men uppenbarligen skall uppdraget sträcka sig på 3 månader och påbörjas ungefär precis när vi blir klara i Ronneby.
Vi vill till Linköping. På Saab i Linköping gör man JAS. Det är coolt. Vår chef påpekade idag att vi bör uppdatera våra Create CVn med våra tjänsteuppgifter på UIQ. Har han planer för oss i Linköping? Det hoppas vi. Hade varit grymt najs! Dock får vi besked om ev. förlängning här nästa vecka. Vi får se vad som händer.

Med händer spelar man gitarr. Det har även min snart 10-åriga brorson Alexander börjat göra. Han fyller år på måndag och därför har jag och Vicky köpt ett gäng trevliga presenter till honom. En stämmapparat, ett paket D'addario-strängar och en strängvev. Hoppas det inspirerar till mer musciserande.

För övrigt försökte en myra äta upp vår ICA-kasse igår! The bastard!

1 comment:

Mattias Johansson said...

Jag klickade och läste den här bloggen i hopp om att se Martin posande som emo. Mkt besviken. Nästan lika besviken som när jag klickade tråden "FREE PENS" på Somethingawfuls forum.